Lunch Wraps

Benodigdheden

– 2 volkoren tortilla wraps.

– 6-8 plakjes kipfilet of kalkoenfilet.

– 1 avocado.

– 1 paprika

– 2 eieren.

– 2 eetlepels Humus (zongedroogde tomaat)

– 1 Limoen.

– Rucola ( 1-2 handjes)

– Pijnboompitten (1-2 eetlepels

Aan de slag

– Kook de 2 eieren ongeveer 8 minuten zodat ze hard gekookt zijn.

– Snijdt de paprika en avocado in kleine reepjes.

– Besmeer de tortilla wraps met humus. Beleg deze met een 2-3 tal plakjes kipfilet of kalkoenfilet.

– Laat de inmiddels hardgekookte eitjes even afkoelen.

– Snijdt de eieren vervolgens in kleine reepjes.

– Bak de pijnboompitten kort in een pan tot een donker goudbruine kleur.

– Beleg de wraps met de reepjes ei en strooi wat van de gebakken pijnboompitjes over de volledig belegde wraps.

– Garneer met een handje rucola, geraspte limoen + limoensap om het geheel nog iets extra op te frissen.

– Rol de tortilla wraps strak dicht (wikkel ze eventueel in aluminiumfolie om de wraps handig mee te kunnen nemen) en je bent klaar voor je lunch!

Eet smakelijk!

Tips

Deze lunch bevat voldoende goede voedingsstoffen om je tot aan het diner energiek te houden. het is een ideaal gerecht om te gebruiken na een ochtendje hard werken of flink inspannende training. Het bevat voldoende eiwitten om te werken aan je spierherstel.

Mocht je training later in de middag niet al te inspannend zijn is dit ook een goed gerecht om te gebruiken als energiebron. Zorg dan dat er minimaal 2-3 uur tussen zit zodat je geen last krijgt van je lunchmaaltijd tijdens het sporten. Vlak voor het sporten later die dag neem je dan nog een klein tussendoortje.

Vervang eventueel de kipfilet/kalkoenfilet voor zalm om aan je wekelijks portie vis bij te kunnen dragen. Maak als variatie gebruik van verschillende groentes zoals mais, wortelrasp, geraspte rode kool, komkommer of bladspinazie. Het type humus is geheel naar eigen invulling of smaakkeuze.