Boerenomelet

Benodigdheden (1-2 personen)
– 3 eieren (middelgroot).
– 50 ml melk.
– ½ avocado.
– 50 gram champignons.
– ½ paprika.
– ½ courgette.
– 1 lente ui.
– Peper & zout.
– Tijm.

Aan de slag

– Snijdt de paprika, champignons, courgette en tomaatjes in kleine stukjes / blokjes.

– Breek de eieren en breng het over een in kom. Voeg hier de melk aan toe met het peper, zout en tijm (naar smaak). Roer dit met een garde even goed door elkaar.

– Bak de groente eerst even kort in de pan.

– Voeg vervolgens het ei mengsel hier aan toe en bak het geheel gaar.

– Serveer de omelet met twee volkoren sneetjes brood en een paar plakjes avocado en strooi wat gesneden lente ui over het geheel.

Eet smakelijk!

Tips

Dit gerecht is een goede herstelmaaltijd na een pittige / zware training. Het bevat genoeg eiwitten om je spieren weer te laten herstellen van de inspanning. Tevens geeft dit gerecht je een goed verzadigd gevoel zodat je weer even vooruit kan.

Gebruik eventueel wat gerookte gebakken spekblokjes of hamblokjes (laat dan wel het zout weg) voor een extra sterke smaak.
Rooster eventueel de sneetjes brood voor wat meer bite.