Menu van de week: Kipsalon

Benodigdheden:

– 200 gram Kipfilet.

– 4 middelgrote Aardappels.

– 100 gram ijsbergsla.

– 1 Paprika.

– 2-3 middelgrote Wortels .

– 1 Tomaat.

– 1,5 theelepel Paprikapoeder.

– Peper & Zout.

– 1 theelepel Knoflookpoeder.

– 2 eetlepels (griekse) Yoghurt.

– 1 eetlepel Citroensap.

– ½ teentje Knoflook.

– 1 theelepel Peterselie (gedroogd).

– ½ blokje Féta kaas.

 

Aan de slag

– Verwarm de oven voor op 200 graden.

– Schil de aardappels en snijd deze in kleine stukjes. Breng de aardappels op smaak (peper, zout, paprikapoeder, knoflookpoeder) en bak de aardappels zacht en gaar.

– Snijd de kipfilet in kleine stukjes en meng de kip met de kruiden (peper, zout, paprikapoeder, knoflookpoeder).

– Bak de kip in de pan gaar.

– Verdeel de kip en de aardappels in een ovenschaal.

– Bak het geheel ongeveer 10-15 minuten in de oven.

– Snijd de sla, wortel, paprika en tomaat en maak hier een salade van.

– Meng vervolgens twee eetlepels (Griekse) yoghurt met een theelepel knoflookpoeder, 1 theelepel gedroogde peterselie en 1 eetlepel citroensap.

– Serveer de ovenschotel met de salade, de yoghurtdressing en strooi wat féta over het gehele gerecht.

Eet smakelijk!

Tips

Deze kipsalon is zowel als een lunch als diner gerecht te gebruiken. De kipsalon is een gezondere versie van de kapsalon die uiteraard veeeel meer calorieën bevat.

Het is een perfect gerecht voor het gehele gezin. Je kan het zo maken dat elk gezinslid het lekker vindt.

Vervang eventueel de kipfilet voor een moot zalm om aan je wekelijks portie vis bij te kunnen dragen. Maak als variatie gebruik van verschillende groentes zoals paprika, courgette, broccoli, wortel of bladspinazie. In kruiden is te variëren naar wat je zelf het lekkerst vindt. Mocht je de groente zachter willen, bak deze dan mee met de aardappels en kip in de oven.

Zorg ervoor dat het gerecht voldoende groente bevat zodat het bijdraagt aan je dagelijkse hoeveelheid van 200 gram.