Menu van de week: Tagliatelle met garnalen en rode pesto.

Benodigdheden

– 250 gram pasta (tagliatelle).

– 150 tot 200 gram Garnalen.

– 1 Courgette.

– 150 gram Kastanjechampignons.

– 100 gram Cherrytomaatjes.

– 4 tot 6 eetlepels Rode pesto (hoeveelheid naar eigen smaak).

– Rucola.

– Parmezaanse kaas (vlokken).

– Peper & zout.

 

Aan de slag

– Breng een ruime hoeveelheid water aan de kook voor de tagliatelle.

– Snijdt in de tussentijd de courgette, champignons en cherrytomaatjes klein.

– Kook de tagliatelle gaar. Proef tussendoor goed om de garing te checken.

– Wok de gesneden courgette en champignons voor ongeveer 6-8 minuten.

– Voeg de garnalen toe en wok deze 4 minuten mee.

– Voeg op het laatst de cherrytomaatjes toe en wok deze nog 2 minuten mee.

– Giet de tagliatelle af wanneer deze gaar is en voeg hier de gewokte groentes en garnalen aan toe.

– Breng het geheel op smaak met 4-6 eetlepels rode pesto (hoeveelheid naar eigen smaak).

– Gebruik eventueel nog een kleine hoeveelheid peper en zout naar eigen smaak.

– Garneer het gerecht met een handje rucola en parmezaanse kaas.

                                                           Eet smakelijk!

Tips

Per week is het goed om 2 maal vis te eten waarvan 1 keer vette vis zoals zalm of makreel. Vis bevat grotendeels onverzadigde vetten wat gezondere vetten zijn t.o.v. de verzadigde vetten.
Mocht je geen liefhebber zijn van vis, is kip een goed alternatief voor dit gerecht.

Het is een gerecht dat binnen 15 minuten op tafel staat. Je hoeft niet nog lang in de keuken te staan voor een heerlijke en voedzame maaltijd. Met het type vis kan je altijd variëren. Je kan gebruik maken van schillende maten garnalen. Of denk aan een tilapiafilet, zalmmoot of tonijn.

Welke groente je gebruikt is ook geheel naar eigen smaak en voorkeur. Zorg ervoor dat je per dag ongeveer 200 gram groente binnenkrijgt. Mocht dit overdag niet lukken, voeg dan wat extra groente toe aan je avondmaaltijd.