Gezonde snack: Dadelballetjes

Benodigdheden (Voor ongeveer 15 balletjes)

–  200 gram dadels.
–  50 gram ongezouten cashewnoten (noten naar keuze).
–  30 gram havermout.
–  3 eetlepels kokosrasp.
–  2 eetlepels pindakaas (100% pindakaas).
–  2 eetlepels cacao.
–  Eetlepel(s) water (alleen als het mengsel te stevig/te vast is, max 3 eetlepels)

Aan de slag:

– Mix de dadels, noten, havermout en pindakaas in een keukenmachine en mix alles goed elkaar tot een plakkend mengsel.

– Mocht de keukenmachine te klein zijn, mix dan eerst de dadels tot kleine stukjes en vervolgens de noten. Voeg hierna de rest van de ingrediënten toe en mix dit goed.

– Wanneer het een te vast mengsel is kan je een beetje water (te beginnen met 1 eetlepel) toevoegen en nog eens het geheel mengen in de keukenmachine.

– Bedek een bakplaat of ovenschaal met een vel bakpapier.

– Rol kleine balletjes van ongeveer 3 cm doorsnee.

(Als eventuele extra kan je de balletjes door een bakje gevuld met kokosrasp halen).

– Laat het geheel opstijven in de koelkast voor ongeveer 60-90 minuten.

Eet smakelijk!

Tips:

Deze gezonde snack staat binnen 20 minuten voor je klaar om te eten.
Het is een gezonde en goed vullende snack om te gebruiken tijdens het werken of studeren.

Mocht je in de avond altijd last van hebben van snaaien dan is dit een ideale snack. Je gaat hierdoor niet grijpen naar de zakken chips of andere minder gezonde snacks.

De dadelballetjes zijn een aantal dagen in de koelkast te bewaren. Hierdoor kan je een grotere voorraad dadelballetjes maken zodat je voor de gehele werkweek je gezonde snacks klaar hebt. Je collega’s of studiegenoten zullen je jaloers aankijken tijdens de lunch.