ONTBIJT SMOOTHIE

Benodigdheden (2 -3 porties)

– 75 gram havermout.

– 1 appel.

– 1 peer.

– 2 handjes rood fruit mix (bramen, bosbessen, frambozen, aardbeien). (is meestal een zak uit de vriezer).

– 1 banaan.

– 2 tot 3 eetlepels griekse yoghurt.

– 2 theelepels honing.

– Water (hoeveelheid naar smaak en gewenste dikte).

 

Aan de slag

– Snijdt de appel, banaan en peer in kleine stukjes.

– Voeg het gesneden fruit samen met het rode fruit, yoghurt, havermout en honing toe aan een blender of keukenmachine.

– Mix alles goed door tot een glad geheel.

– Voeg eventueel wat extra water toe om het geheel wat dunner en makkelijker drinkbaar te maken.

Eet smakelijk!

Tips

Deze smoothie geeft een heerlijke energieboost en geeft je voor langere tijd een verzadigd gevoel. Door het toevoegen van havermout wordt de energie wat langzamer afgegeven zodat je minder snel de drang krijgt om te snacken.

Er is natuurlijk eindeloos te variëren in de toe te voegen producten. Denk hierbij aan verschillende fruitsoorten, of zelfs spinazie voor de extra vitamines.

Maak de smoothie de avond van te voren zodat je s’ochtends direct je ontbijt en- of lunch uit de koelkast neemt en het eventueel onderweg kan drinken.